יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

שימוש הוגן בסימני מסחר באינטרנט?!

לסימני מסחר ושמות עסקיים יש כיום חריג ספציפי, פרי הפסיקה, המלמד על חשיבות רישום סימן מסחר בכל יתר המקרים.
עפ"י החריג, פרי פסיקת בית המשפט המחוזי בת"א מאת כב' השופט גינת מיום 29/7/13, לעסק מותר לרכוש מ"גוגל" ולעשות שימוש בשם הפרטי של מתחרה כמילת מפתח (keyword), כדי לקדם את עצמו במערכת הקידום הממומן "Google Adwords".
דבר זה היה מותר רק לגבי שם מסחרי של חברה, אולם לא של אדם פרטי. ר' פסק הדין בעניין "מתאים לי", ה"פ (מח' ת"א) 506/06).

לפי פסיקת בית המשפט המחוזי בת.א. 16965-11-11 (29/7/13), שהפך בכך את החלטת בית משפט השלום באותו עניין, לעסק מותר לרכוש מ"גוגל" ולעשות שימוש בשם הפרטי של המתחרה שלו כמילת מפתח (keyword), כדי לקדם את עצמו במערכת הקידום הממומן "Google Adwords" בתנאים מסויימים.
לא נפרט כאן את כל ההחלטה, אך נציין, דרך משל, כי אסור ששם המתחרה או דומה לו יופיע גם במודעת הפרסום של העסק.
החלטה זו, כחריג מאד ספציפי לכללים הקבועים בפקודת סימני מסחר וכן בחוק עוולות מסחריות שאין לעשות שימוש בסימן מסחר רשום/שם מטעה, מלמדת על החשיבות הרבה של רישום סימן מסחר כדי להגן על שם עסק/חברה בכל יתר המקרים.
מאידך ניתן אולי לראות בגישה של פסק דין זה, הנשענת גם על פסיקה של מדינות אחרות, מעין יצירה פרי הפסיקה של דוקטרינת שימוש הוגן בסימני מסחר ושמות עסק, דוקטרינה הרלוונטית כיום רק לתחום זכויות היוצרים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה