יום חמישי, 21 במרץ 2013

פרסום באינטרנט – הנאה או הונאה?


ישנן חברות פרסום אינטרנטיות הפועלות בחו"ל באופן לגיטימי, אך כאלו שפועלות בדרך של הונאה, והונאה זו מופעלת כלפי רבים אשר אינם יודעים כיצד להימנע מרוע הגזירה של תביעה נגדם בחו"ל על חוב בסך אלפי או אף מאות בודדות של יורו אותו לא התכוונו ליצור, אך כשקיים מסמך הנושא את חתימתם ומעיד לכאורה אחרת... ולפיכך מעדיפים לשלמו כדי להימנע מהליכים כאלו.
 אתם מוזמנים לשפוט באיזה אופן פעלה חברת הפרסום Globe Trade Control כלפי חברה ישראלית שפנתה אלינו בצר לה, וכיצד הסתיימה הפרשה בהצלחה.
חברת Globe Trade Control (להלן GTC) מופיעה באתר Fraud Watchers, אתר המשתף תלונות של גולשים מרחבי העולם על הונאות שבוצעו כלפיהם.
פרט מידע זה לא היה ידוע לחברה הישראלית כשקיבלה בסוף 2012 טופס תמים למראה הכולל את פרטיה כמופיעים במאגר של GTC. עפ"י האמור בטופס הוא נועד לאפשר לחברה לעדכן בחינם את פרטים אלו.
הטופס נשלח לחברה באימייל מספר פעמים. בתחילה התעלמו ממנו, עד שבאחת הפעמים תיקנו את הפרטים השגויים ושלחו בפקס. זמן קצר לאחר מכן הגיע מכתב מחברת GTC כי הטופס התקבל, אולם חסרה עליו חותמת וחתימת החברה. אף הפעם, רק לאחר מספר פניות, נשלח הטופס עם החותמת של החברה וחתימת המנכ"ל.
בשלב זה החלה חברת GTC לדרוש תשלום על פרסום הפרטים, לתקופה של 12 חודשים, לפי 97 יורו לחודש. מסתבר שסכום זה הופיע בפסקה שהופיעה בתחתית הטופס, כסכום שבו תחויב החברה לצורך פרסום פרטיה.
פסקה זו עמדה בסתירה לאמור בטופס ולפיו מדובר בעדכון פרטי החברה חינם בלבד. לכל הפחות נוצרה אי בהירות פרשנית לגבי האמור בטופס. זאת ועוד, החברה הישראלית שלחה לחברת GTC הודעה מיידית על ביטול הפרסום והחיוב בגינו, אולם חברת GTC עמדה על שלה לקבל את התשלום במלואו.
לאחר מספר התכתבויות שלא הועילו בין החברה הישראלית לחברת GTC, פנתה אלינו החברה הישראלית לקבלת יעוץ וסיוע, לרבות עקב כך שמשרדנו משמש כיועץ מכון היצוא.
במכתב פניה מפורט מיום 10/1/13 לחברת GTC  שכותרתו "הונאה נגד חברה ..." פירטנו את השתלשלות העניינים, ניתוח משפטי, תוצאות גוגל על מעשיה של החברה כלפי אחרים, והתרינו בחברה כי אם לא יבוטל החוב, הרי שמתוקף מעמדנו במכון היצוא נוכל להפעיל כל הליך משפטי נגדם על בסיס בינלאומי. ביום 28/1/13 קיבלנו מכתב תשובה כי "ההסכם" והחשבונית כלפי החברה הישראלית, בוטלו שינהם.

4 תגובות:

  1. היי.
    יריב, חייב לציין שאהבתי מאוד את הפוסט.
    לי אישית יצא לעבוד עם כמה חברות כאלה ואני כעת שוקל להגיש תביעה משפטית, אשמח עם תיצור איתי קשר להתייעצות בתחום: edrybusiness@gmail.com

    בכל מקרה,
    אם בפרסום עסקינן אז מתוך המון חברות יצא לי לעבוד עם החברה הבאה שהיא מאוד אמינה וסיפקה לי פרסום איכותי לאתר שלי.
    זה החברה מי שמתעניין:
    פרסום באינטרנט

    השבמחק
  2. את כל הסיבוכים האלה ניתן לפתור היום ברמת אבטחת מידע מוגברת של אתרים והמפנה מתקדמת ברמת תוכנה ו/או חומרה. עסק הפעיל בפרסום אינטרנטי שמגלגל מחזורים גדולים באתר שלו אשר באותה קנה מידה שלא תגבר את עצמו בבחינת אבטחת מידע

    השבמחק
  3. וואו. מרתק מאוד. שלא נזדקק כמו שאומרים...
    [url=http://www.bamerkaz.com/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%9C]סדנאות בישול[/url]

    השבמחק
  4. סיפור מעניין...
    זה רק מדגיש את החשיבות של פרסום נכון באינטרנט והצורך להמנע מנוכלים... למעשה הדרך הכי טובה לפרסם באינטרנט היא
    ppc ללא ספק.

    השבמחק