יום שבת, 21 בינואר 2012

חדש: סימני מסחר על סלוגנים וסיסמאות


עד היום, חוזרים של רשות הפטנטים (חוזר רשם מ.נ. 29, וההפניה אליו בחוזר רשם מ.נ. 84) מנעו בחינה ורישום של סלוגנים/סיסמאות כסימני מסחר.

החלטות בולטות של רשות הפטנטים שפסלו בעבר סלוגנים היו בהתנגדות לרישום סימן מסחר מס' 112645: "מי זך - מחזירים את הטבע למים" (החלטה מיום 12/7/04), ובבקשתה של חברת קוקה-קולה לרישום סימני מסחר מס' 171183-171187 “DO WHAT FEELS GOOD”.

בעקבות פסק דינו של בית המשפט המחוזי בעניין ע"ר 21488-05-11 (תל אביב - יפו)  Eveready Battery Company Inc  נ' רשם הפטנטים המדגמים וסימני המסחר (פורסם באתר נבו) מיום 8.12.2011, בו נקבע, בין היתר, כי "יש לבחון את כשירותה לרישום של סיסמא בדיוק באותו האופן שבו נבחן כל סימן אחר, מבלי שלחובתה של הסיסמא תיזקף הנחה אפריורית בדבר חוסר כושרה לשאת אופי מבחין מולד", ביטל ראש רשות הפטנטים החדש, אסא קלינג, את ההוראות בחוזרי הרשם לעיל.

בכך נפתחה הדרך לרשום סימני מסחר גם לגבי סלוגנים וסיסמאות.

תגובה 1:

  1. אין לי בעיה אם הרישומים ופרסומות למיניהם ! אך לדעתי, השלטים הענקיים שמופעים בכבישים אינם מיותרים. אני אפילו חושבת שהם יכולים להיות גורם לבלבול הנהג !

    השבמחק