יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

OHIM משכללת את מנוע החיפוש של סימני מסחר

רשם סימני המסחר האירופאי (OHIM) מאפשר, החל מיום 16 לנובמבר 2009, חיפוש משולב במאגרי מידע של סימני מסחר שלו, של הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO), ושל מדינות הקהילה האירופאית, במאגר מידע חדש בשם TmView.
...

מאגר TmView אמור לתת תשובות לחיפוש סימני מסחר, ממאגרי המידע של כל 27 המדינות החברות כיום בקהילה האירופאית בנוסף ל- OHIM ו- WIPO.

בשלב זה כלולים ב- TmView המאגרים המדינתיים של צ'כיה, דנמרק, בריטניה, איטליה, פורטוגל, ומאגר בנלוקס (מאגר סימני מסחר משותף לבלגיה, להולנד ולוקסמבורג), OHIM ו- WIPO. השילוב של יתר מאגרי סימני המסחר המדינתיים צפוי במהלך שנת 2010.

מאגר סימני מסחר של הקהילה האירופאית, הינו רשם מעין "פדראלי", הפועל במקביל לרשמי סימני המסחר של המדינות החברות בקהילה האירופאית, ואינו כולל מידע ממאגרי המידע של המדינות החברות בו. גם הרישום של סימני מסחר נעשה במסגרת מערכתית של הקהילה האירופאית, בנפרד ממערכת רישום סימני המסחר של כל מדינה חברה. כעת ישולב מאגר מידע זה למאגר TmView המשולב.

גם תוצאות ממאגר המידע של סימני המסחר של הארגון העולמי לקניין רוחני יתקבלו ב- TmView. במאגר זה ניתן למצוא סימני מסחר שנרשמו במסגרת פרוטוקול מדריד או אמנת מדריד (יחד- "הסדר מדריד"), לרישום סימני מסחר בינלאומיים. אמנות אלו מאפשרות רישום סימני מסחר במספר רב של מדינות באותה עת, בפרוצדורה פשוטה וזולה יחסית, תוך "דילוג" על עו"ד סימני מסחר וייצוג משפטי לצורך הרישום או אכיפה, אלא אם תתעורר בעיה ברישום או בהפרה של סימני מסחר.

פקודת סימני המסחר של ישראל אמנם תוקנה כהכנה להצטרפות ישראל לפרוטוקול מדריד לרישום סימני מסחר בינלאומיים. יש לציין כי ישראל הצטרפה לאמנה זו, ותוקפה בישראל הינו מיום 1 בספטמבר 2010.
לאור האמור לעיל, לעו"ד סימני מסחר המבקשים לבדוק סימני מסחר במדינות הקהילה האירופאית, בטרם יחלו לקוחותיהם לפעול בחו"ל, יהיה קל יותר ופשוט יותר לבצע בדיקה של סימני מסחר רשומים, או בקשות סימני מסחר, בשלוש השכבות של סימני מסחר: הרשם הבינלאומי עפ"י הסדר מדריד, רשם הקהילה הארופאית, והרשמים המדינתיים.
קישורים:
TmView - מאגר סימני המסחר המשולב ל- OHIM, WIPO, ומדינות הקהילה האירופאית.
OHIM - מאגר סימני המסחר של רשם הקהילה האירופאית.
WIPO - מאגר סימני המסחר עפ"י הסדר מדריד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה